Hver dag, året rundt, hele døgnet, håndterer Lyse Dialog kundeservice for Altibox’ 450 000 fiberkunder. Det krever mye av den enkelte ansatte på kundesenteret og det krever at organisasjonen er rigget for en jevn og god tjeneste som gjør at kundene alltid opplever at de får hjelp. Derfor smaker det ekstra godt å bli æret av kundene ved å vinne TNS Gallups årlige måling.

- Dette er en prestasjon som vi er svært begeistret for. Undersøkelsen som TNS Gallup gjør er en måling, ikke en kåring, og det er kundene som avgjør. For å kunne vinne denne målingen, er det ikke bare de som sitter på kundesenteret det gjelder å prestere, men i alle kontaktpunker med kunden, og det gjør denne seieren ekstra god, sier konserndirektør Tele, Toril Nag.

I juryens begrunnelse går det frem at kundesenteret blant annet er "flinke til å svare i de kundekanalene kundene foretrekker, de er raske og effektive og at de alltid kjenner til kundens kundeforhold".

Norges største kundesentermåling
Det er 6. gang kåringen gjennomføres. TNS Gallups årlige kundesentermåling er Norges største i sitt slag.
20 000 personer som har vært i kontakt med et kundesenter har gitt sine svar på hvor god behandling de har fått. Undersøkelsen baserer seg på TNS Gallup sitt panel og gjennomføres i samarbeid med Dolphin.

Det deles ut priser innen kategoriene bank, bredbånd, forsikring, reise, energi, telekom og tv-distributør. Altibox vant prisen for Norges beste kundeservice i klassen TV signal og bredbånd. 

- Vi jobber knallhardt for å tilfredstille kundene ved å gi kundeveilederne våre mandat til å gjøre det som trengs for å sikre at kunden får hjelp til det de etterspør. Det har ført oss hit og det er vi utrolig stolte over, sa en svært fornøyd Leif Fløysvik, driftsleder for kundesentrene på Vestlandet i Lyse Dialog.