Torsdag samlet McDonald's, sammen med Viking og Lyse, næringslivet til innsamlingsaksjon på Sola Golfklubb. Der spilte de golf, discgolf og fotball til inntekt for en viktig sak som treffer mange midt i hjertet. Inntektene går nemlig til Stine Sofie Stiftelse, som gir voldsutsatte barn og unge styrke, kunnskap og trygghet. 

Årets arrangement markerer femårsjubileet for arrangementet – som i år har fått nytt navn: Summer Games, tidligere kjent som Energi Challenge. 170 personer deltok på arrangementet. 

Totalt samlet man inn 650.000 kroner, hvorav 507.000 kom direkte fra Ronald McDonald Barnefond. Med det var innsamlingsrekorden allerede nådd. 

– Alle barn fortjener en trygg barndom. Vi har støttet Stine Sofie Stiftelse i mange år fordi vi ser hvilken forskjell de gjør for barn som har opplevd vold og overgrep. De gjør en utrolig viktig og profesjonell jobb, og vi er stolte av å kunne bidra til at det arbeidet kan nå enda flere unge, sier Ronny Sigbjørnsen, franchisetaker i McDonald’s i Norge og eier av McDonald’s-restaurantene i Sør-Rogaland og Agder.

Golf

Som hovedsponsor for Viking FK bidrar Lyse med ressurser til arrangementet og innsamlingen. Flere ansatte var med på å få arrangementet på plass. Sammen med McDonald’s samles Lyse og Vikings sponsornettverk for å støtte en viktig sak.

– Å kunne støtte Stine Sofie Stiftelse er veldig meningsfylt for oss, og med bidraget fra Barnefondet til McDonald’s vil enda flere barn få hjelp og støtte. Det er en glede for oss å samle folk til lagspill denne dagen, for en utrolig viktig sak, sier Børge Moi Nilsen i Viking FK.

Bjørn Ketil Birkeland i Lyse er enig:

– Dette er en dag der vi både pleier relasjoner og skape nye gjennom kjekke aktiviteter. Lyse er mer enn et selskap, og gjennom sponsoraktiviteten vår knytter vi folk sammen, og sponser aktører som gjør det samme, sier Birkeland.