I fjor sommer lanserte Altibox en ny tv-opplevelse som innfrir dagens krav om fritt kanalvalg, strømmetjenester og tilgang til innhold når som helst, hvor som helst og på både store og små skjermer. Det har falt i smak hos Altibox-kundene.
- Interessen fra kunder over hele landet er langt større enn hva vi våget å håpe på. Nye Altibox TV er blitt en salgssuksess, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

Nytt liv i stue-tv-en
Siden lanseringen har snart 100.000 norske hjem blitt brukere av den nye tv-opplevelsen, og hver dag tikker det inn et stort antall nye bestillinger til de lokale Altibox-partnerne. 

Vesterålskraft Bredbånd er Altibox-leverandøren som er kommet lengst i distribusjonen av nye Altibox TV. I kommunene Bø, Øksnes og Sortland er over femti prosent av kundene brukere av den nye tv-opplevelsen. Det snaut sju måneder etter offisiell lansering.
- Kundene forteller at tv-en på stueveggen har fått nytt liv igjen, og setter samtidig pris på at de kan ta med seg innholdet sitt når de er på farten. Med god drahjelp fra de fornøyde ambassadørene våre har vi derfor klart å rulle ut nye Altibox TV i et friskt tempo, sier daglig leder Torbjørn Åsbakk i Vesterålskraft Bredbånd.

Døgnåpen underholdning
Kunder med nye Altibox TV har tilgang til rundt 200.000 filmtitler, serieepisoder og programmer fra arkiv og apper. Gitt at hver enkelt av disse titlene varer i én time, ville det tatt seks timer skjermtitting hver dag i 90 år å se alt. 
- Kundene får tilgang til alt de ønsker seg i en døgnåpen «underholdningsbutikk» som er fylt opp med innhold for både barn, ungdom og voksne. Vi er overbevist om at den fleksible brukeropplevelsen vi tilbyr i vår tv- og underholdningstjeneste kommer til å endre nordmenns skjermvaner, sier Skjelbred.

Ved å gjøre store mengder innhold tilgjengelig når som helst og hvor som helst blåser Altibox også nytt liv i programmene som tradisjonelt har fulgt et fast sendeskjema.
- Tradisjonell, «lineær» tv-titting lever i beste velgående. Det er bare det at kundene vil se på relevant innhold når det passer dem, og ikke nødvendigvis når kanalhusene sender programmene. Vi som distributør må derfor gjøre det enkelt for kundene å finne frem til og strømme innholdet de ønsker, sier Skjelbred. 

Integrerer apper i tv-boksen 
Selskapets statistikker viser at kundene med nye Altibox TV i snitt er flittige bruk av både tidsforskjøvet tv-titting og strømming. En av fire som bruker nye Altibox TV abonnerer nå på HBO Nordic, som er en av strømmetjenestene som er integrert i plattformen sammen med NRK, NRK Super, Toonix, Disney Channels Xtra og Disney Movies on Demand. 
- Kundene våre var raske med å velge inn HBO Nordic som en del av sitt tv-tilbud. Det er tydelig at vi traff en nerve i seervanene med å tilby attraktivt innhold på denne måten, sier Skjelbred.

I løpet av våren lanseres også ABC Studios on Demand og Viasat Filmfavoritter i den nye tv-opplevelsen fra Altibox. 
- Vi har gjort det svært enkelt å være Altibox-kunde. De kan bruke samme fjernkontroll til både strømming, filmer og serier og direktesendt tv. Dette er bare en forsmak på spennende integrasjoner og fleksibelt innhold som kommer på nye Altibox TV, sier Skjelbred.