Bilde av Egil Alv Andreassen  (kreativ leder og tekstforfatter i Fasett), Aleksander Eikeberg (leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox) og Maren Aadnøy Goa (rådgiver i Fasett).
I dag lanserer Altibox sitt nye kommunikasjonskonsept. Fra venstre Egil Alv Andreassen (kreativ leder og tekstforfatter i Fasett), Aleksander Eikeberg (leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox) og Maren Aadnøy Goa (rådgiver i Fasett).

Dyrker fortellingen i nytt kommunikasjonskonsept

I dag skrur tv- og internettleverandøren Altibox på sitt nye kommunikasjonskonsept i en storstilt lanseringskampanje.

- Mennesker liker å ha noe å snakke om. Og ikke minst, kjenne at vi blir forstått av den vi snakker med. Altibox gir dem mer å snakke om, mer å dele, mer til felles. Dette er selve grunnmuren i vårt nye konsept, sier Aleksander Eikeberg, leder for merkevare og kommunikasjon i Altibox.

Har funnet seg selv
Det nye kommunikasjonskonseptet «Mer til felles» er resultat av halvannet år med lagarbeid på kryss og tvers i Altibox-partnerskapet. 
- Utgangspunktet vårt var ønsket om å tydeliggjøre hvem og hva merkevaren er, og samtidig vise frem det slagkraftige Altibox-partnerskapet. Gjennom hele historien har vi hatt kultur for og ambisjoner om å utfordre det etablerte. Vi har ønsket å gå nye veier, og alltid stått på for å tilby kundene noe mer og enda bedre. Med dette konseptet mener vi å ha truffet spikeren på hodet. Vi har funnet vår måte å snakke og fremstå på, og har nå fått et helt nytt univers vi kan spille på i kommunikasjonen vår, sier Eikeberg.

Mindre teknisk – mer fortelling
Kampanjen er utviklet i samarbeid med byrået Fasett, som har satt sin tydelige signatur på både kreativt konsept og materiell. Tidligere har Altibox hatt betydelig fokus på tekniske fortrinn, men nå kommer historiefortelling fra kundens ståsted til å ta over. Mindre av det som skjer bak skjermen – mer av det som skjer foran.
– Altibox-partnerskapet har siden oppstarten i 2002 ledet utviklingen innen bredbåndsprodukter, tv-tjenester og fiber, men det er ikke dette som er de egentlige verdiene kundene har fått. De har fått opplevelser og fine øyeblikk foran en skjerm, felt en tåre eller fått seg en god latter. Tilgangen til internett og alle tjenestene fra Altibox har gitt dem øyeblikk de kanskje aldri kommer til å glemme. Det er nettopp dette vi spiller på i «Mer til felles», sier rådgiver i Fasett, Maren Aadnøy Goa.

Synlig i alle kanaler
Fundamentet i lanseringskampanjen er et sett av reklamefilmer spesiallagd for ulike skjermer og formater. De tar utgangspunkt i en serie av små hverdagssituasjoner med referanser til hvordan Altibox-opplevelser kobler folk sammen. 

I dag har første reklamefilm premiere på de største tv-kanalene, web-tv, Youtube, Facebook og digitalt utendørs. I løpet av året følger flere kampanjer og filmer på rekke og rad. Filmene er produsert i ikke mindre enn 154 ulike varianter for å sikre treffsikkerhet i de ulike formatene. 
- Vi kommer til å være synlige i alle kanaler - tv, nett, utendørs og i sosiale medier. Folk der ute skal ikke kunne unngå å legge merke til Altibox i 2019, sier Eikeberg.


Du kan se to av de nye reklamefilmene her:


Siste nyheter

Følg oss:Følg oss på Instagram Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på LinkedIn 

Personvern Copyright © Lyse AS