Altibox har levert tv- og internettopplevelser over fiber til norske hjem siden 2002. Siden den gang har nordmenns appetitt på fiber økt i takt med endringen i nettvaner. Eksplosjonen i antallet mobiler, nettbrett og andre enheter som er logget på internett har økt behovet for høyere hastigheter og mer kapasitet på bredbånd.

Sterk lokal tilstedeværelse
Et stort maskineri sørger for at Altibox-kundene får lys i fiberkabelen hver dag. Mer enn 1500 ansatte i Altibox og hos partnere er sysselsatt med utvikling, drift og fiberutbygging til privatpersoner og bedrifter i Norge og Danmark. 

I 2017 holdt det driftige partnerskapet tidenes høyeste aktivitetsnivå. Hvert 11. minutt ble en ny Altibox-kunde koblet opp, og ved årsskiftet hadde dermed 47.348 nye husstander fått fiber.
- Altibox-partnerskapet er og har vært en sterk bidragsyter til fiberutbyggingen i Norge, og det er vi stolte av. Takket være fornøyde kunder, hardtarbeidende partnere i alle regioner og modige, tålmodige og engasjerte eiere og ansatte leverer Altibox nå fibertjenester til en halv million husstander, sier konserndirektør for Lyses teleområde, Toril Nag.

Ålesund-familie ble kunde 500.000
Det var familien Drågen-Ødegård i Ålesund som ble Altibox-kunde nummer 500.000. Familien på tre flyttet inn i ny bolig i mars, og bestilte fiber fra Tafjord Bredbånd. Nå har de fått installert fiberbredbånd på 300/300 Mbit/s og den nye tv-opplevelsen fra Altibox. 
- Vi strømmer mye på nett, og har derfor behov for større kapasitet enn det vi har hatt tidligere med 4G. Vi hadde ingen tidligere erfaringer med fiber, men forventningene var store. Så langt er de innfridd - kvaliteten er god både på internett og tv, så dette ser bra ut, sier Helene Drågen.

Samlet er Altibox-partnerskapet den største fiberaktøren i Norge. Partnerne har bygd en rekke regionale fibernett som er integrert med Altibox sitt robuste, landsdekkende kjernenett. For Altibox-kundene betyr det at de får et superraskt og stabilt internett som ikke blir påvirket av andres båndbreddebruk.

Altibox sin kritikerroste tv-opplevelse er snart tatt i bruk av 100.000 norske hjem. Løsningen kjennetegnes av valgfrihet, strømmetjenester og tilgang til innhold når som helst, hvor som helst og på både store og små skjermer.