«Altibox KS247 som de kaller teamet sitt, er nøkkelen til suksess. Teamet «KS247» består av totalt 23 sertifiserte kundebehandlere, som vet hvordan en best snakker til kunder på sosiale medier,» skriver nettstedet medier24.com om utdelingen, og fortsetter:

«For 6. år på rad har Altibox Norges mest fornøyde TV- og bredbåndskunder (EPSI). Kundeservice på blant annet Facebook og Twitter er en av faktorene som bidrar til den høye kundetilfredsheten. 2015 har vært et spennende, men svært krevende år for teamet på KS247. Med en kundevekst på over elleve prosent i 2015 og økning i antall henvendelser på 29 prosent behandlet Altibox hele 133.184 aktiviteter i 2015. Snitt svartid i 2015 var i underkant av ti minutter for de 133.184 aktiviteter.»

Døgnet rundt hele året
KS247 betyr kundeservice 24 timer i døgnet og 7 døgn i uka. Kjell Arild Nielsen, senior digital manager hos Altibox, var til stede under Social Media Days-arrangementet og tok imot prisen på vegne av KS247-laget hos Lyse.

– Denne prisen får vi takket være hverdagsheltene som døgnet rundt hele året svarer hjelper kundene våre i sosiale medier, sier han.

Det har oppstått noen artige kommentarutvekslinger de siste par månedene mellom kunder og kundeveiledere hos Lyse på Facebook. Rett før jul fikk magiker Kevin Lunde et tryllesvar på et spørsmål om en strømstans, og midt i januar fikk en kundes frekke spørsmål om fiberbrudd et like frekt svar tilbake.