- Gjennom sponsoratet har vi fått erfart hvilket voldsomt engasjement fotball skaper for både store og små i hele Norge. Sponsoratet har vært stang inn for Altibox, og derfor ønsker vi å fortsette som sentral samarbeidspartner for toppfotballen, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

- Viktig avtale for norsk fotball 
Samarbeidsavtalen med Norsk Toppfotball ble inngått i 2016 med to års varighet og ett års opsjon. Det var første gang at Altibox og selskapets eier, Lyse-konsernet, inngikk en nasjonal sponsoravtale av et slikt omfang. Nå fortsetter samarbeidet.
- Sponsoravtalen utgjør et utrolig viktig bidrag i arbeidet med å styrke norsk fotball. Vi er stolte av å ha med oss en så spennende aktør som Altibox på laget, og gleder oss til å se hva vi kan få til sammen i det videre samarbeidet, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland.

Skaper lokalt engasjement
Den geografiske spredningen av lagene i Eliteserien og OBOS-ligaen veide tungt på vektskålen da sponsoratet ble inngått. Altibox har 33 partnerne som sørger for fiberutbygging og leveranse av Altibox-tjenester til privatpersoner og bedrifter i hele Norge. Geografien til klubbene passet som hånd i keeperhanske med lokasjonene til flere Altibox-partnere som har lokale toppfotballag i sitt nærområde. Dermed spiller partnerne sentrale roller i aktiveringen av sponsoratet. 
- Partnerne har vært på ballen fra første avspark. I samarbeid med klubbene har de skapt liv og røre både før, under og etter kampene gjennom Fanzone-arrangementene. Målet har vært å skape hyggelige aktiviteter som engasjerer hele familien, og tilbakemeldingene fra hele landet tyder på at vi har lykkes med det så langt, sier kommersiell direktør Stian Røisland i Altibox.   

Har gitt merkevare-løft
Nesten to millioner tilskuere følger sine favorittlag fra tribunen i løpet av en sesong. I tillegg følger i gjennomsnitt 180.000 seere med på hver kamp som sendes på tv. 
- Fotball er den største lagidretten i Norge, og er dermed en spennende arena for Altibox-partnerskapet å vise seg frem på. Altibox-logoen er godt synlig på høyre arm på alle spillerdrakter, på arenaene og på ulike skjermer ved avspark. Det har gitt merkevaren vår et betydelig løft så langt. Samtidig skal vi gjøre enda mer ut av det store spillerommet vi har i samarbeidet, og derfor benytter vi oss av muligheten til å forlenge den opprinnelige avtalen. Nå gleder vi oss til å bygge videre på de gode konseptene og aktivitetene vi har igangsatt sammen med Norsk Toppfotball, sier Røisland.