Norgesmester på kundeservice

Lyse har vunnet prisen for Norges beste kundesenter innen bredbånd 2012 ifølge TNS Gallups uavhengige undersøkelse. – Dette er noe vi virkelig kan være stolte av, sier administrerende direktør Trine Karin Stangeland i Lyse AS.

Hvert år gjennomfører TNS Gallup på eget initiativ Norges største kundeundersøkelse for å kåre beste kundesenter totalt samt de beste innen ulike kategorier. Undersøkelsen gjennomføres ved å ringe tilfeldig rundt til Norges befolkning og spør om de har vært i kontakt med et kundesenter i løpet av de siste fjorten dagene. Om de svarer ja, får de spørsmål om hva henvendelsen gjaldt og hvor fornøyde de er med hjelpen de fikk.

Overbevisende seier

Lyse fikk en opplevd kundescore (OKS) på 72 innen bredbånd, en kategori med en gjennomsnittlig OKS på 64.

− Vi fikk seks poeng mer enn nummer to på listen. Det vil jeg karakterisere som en overbevisende seier, og et tydelig signal om at dette ikke var tilfeldig. Jeg er kjempestolt over den jobben som gjøres, og vi skal bare bli enda bedre, sier Trine.


Skal bli Norges beste totalt

− Vi har som mål å bli Norges beste på kundeservice uavhengig av bransje. Denne seieren et langt steg i riktig retning, legger direktøren for kundekontakt til.

Lyse vinner innen en bransje med kunder det er krevende å drive kundeservice for. For å hensynta dette er det ikke nødvendigvis den med høyest OKS som vinner Norges beste kundeservice, men den som gjør det best sett i forhold til den bransjen aktøren operer innen.

− Vi øker med seks poeng totalt sett sammenlignet med 2011, og dette har vært mulig først og fremst fordi våre medarbeidere har satt kunden først, forklarer Trine. Lene Nordahl, leder for kundesenteret, nevner noen av tiltakene Lyse AS har gjennomført:

− Vi gjør målinger hver eneste dag, hvor kunder som har vært i kontakt med oss gir oss tilbakemeldinger på hvor fornøyde de var med hjelpen de fikk. I tillegg har vi blant annet lagt til rette for å løse utfordringen til kunden i første henvendelse, implementert nytt telefonisystem og styrket organisasjonen innenfor ledelse og coaching, sier Lene.

Følg oss:Følg oss på Instagram Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på LinkedIn 

Personvern Copyright © Lyse Energi