- Vi har en klar regel hos oss, og det er at ingen kunder skal være utilfreds med produktene fra oss. De må gjerne ha en mening om pris, utvalg av tv-kanaler og så videre, men han skal alltid være fornøyd med kvaliteten, sier Søren Harding
- Vi har en klar regel hos oss, og det er at ingen kunder skal være utilfreds med produktene fra oss. De må gjerne ha en mening om pris, utvalg av tv-kanaler og så videre, men han skal alltid være fornøyd med kvaliteten, sier Søren Harding

Altibox og Søren sørger for Danmarks mest fornøyde internettkunder

En fersk undersøkelse viser at Altibox Danmark scorer høyest på kundetilfredshet innen bredbånd. Det gir adm.dir i Altibox, Søren Harding, ekstra motivasjon til å vinne enda flere kunder.

En svært fornøyd direktør kunne dele nyheten om at Altibox Danmark hadde gått helt til topps i Loyalty Groups undersøkelse om kundetilfredshet. Tilfeldig er det ikke.

- Altibox Danmark og våre partnere har jobbet beinhardt de siste fem årene etter at vi endret strategien og satte kunden som førsteprioritet i alt vi foretok oss. Det er fantastisk å se at den kundeorienterte reisen vi har vært på hver dag nå resulterer i at vi har Danmarks mest fornøyde internettkunder, sier Søren Harding, administrerende direktør i Altibox Danmark.

Følger etter Norge

Altibox-partnerskapet i Norge har vært kjent for å ha bransjens mest fornøyde kunder i en årrekke, og har de siste åtte årene vært på topp i uavhengige kundetilfredshetsmålinger i Norge.

- Det er gledelig at også vårt datterselskap i Danmark følger i de samme fotsporene og setter kunden i sentrum, sier konserndirektør for Lyses televirksomhet og styreleder i Altibox, Toril Nag.

Søren Harding beskriver nærhet til kunden som en viktig årsak til at de danske kundene også er så fornøyde.

- Selv om vi kanskje fysisk sitter 200 km unna kunden, prioriterer vi alltid nærhet til kunden i måten vi snakker på, og prøver å treffe kunden på det nivået han er, og ikke minst gjøre det enkelt. Vi støtter også aktivt opp om lokale prosjekter gjennom vår sponsorportefølje. Siden vi er i en bransje som understøtter stillesittende arbeid og tv-titting, har vi valgt å støtte prosjekter som oppfordrer til aktivitet, og disse bidrar til å utvikle nærområdet, sier Harding.

Kunden skal være fornøyd

Danskene i det heleide Lyse-selskapet har ikke tenkt å hvile på laurbærene etter utmerkelsen, tvert imot. Når fibernettet i Danmark sannsynligvis åpnes i slutten av 2018 eller begynnelsen av 2019, vil konkurransen om bredbåndskundene tilspisse seg. Fra dagens potensielle 70 000 kunder til et marked hvor ti ganger så mange kunder kan nås, må de være på hugget.

- Vi ringer alle kundene i løpet av den første måneden etter at de er koblet opp og aktivert. Ikke for å selge mer til kundene, men ren service for å sørge for at alt fungerer som det skal, wifi, tv og så videre. Kunden skal kjenne seg trygg på at det var riktig å skifte til Altibox som leverandør. Vi leverer allerede fantastiske produkter og service til 500 000 kunder i partnerskapet, og da skal vi sørge for å levere 100 % til den neste kunden også, sier Harding.

Han legger til at Altibox Danmark hittil er de eneste som tilbyr hjemmebesøk fra en selger eller kundekonsulent hvis kundene spør om det. Det gir en god mulighet til å komme hjem til kunden og skape den tilhørigheten begge parter ønsker. Tillit og troverdighet bygges opp, og kundene blir mer fornøyde.

Så fornøyde at Altibox Danmark altså gikk til topps i kåringen totalt.

 

Følg oss:Følg oss på Instagram Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på LinkedIn 

Personvern Copyright © Lyse AS