Nye Altibox TV binder sammen «vanlig tv», filmer, serier, opptak, strømmetjenester, radio og apper i ett sømløst underholdningsunivers som er tilgjengelig på alle skjermer. Bilde av administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.
- Vi tror at nye Altibox TV vil bidra til å endre nordmenns skjermvaner og kanskje også endre deres oppfatning av begrepet «å se tv», sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

Altibox lanserer ny tv-opplevelse

Nye Altibox TV binder sammen «vanlig tv», filmer, serier, opptak, strømmetjenester, radio og apper i ett sømløst underholdningsunivers som er tilgjengelig på alle skjermer.

- Norske tv-kunder er på konstant jakt etter det beste innholdet, og ønsker friheten til å velge det på kryss og tvers av kanaler og strømmetjenester. Det har vi tatt høyde for i utviklingen av vår nye tv-opplevelse, og gir nå Altibox-kundene det mest fleksible og innholdsrike underholdningstilbudet noen sinne, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

Skjermbilde fra portalen i nye Altibox TVBlåser nytt liv i lineær-tv
Nye Altibox TV er selskapets hittil største produktinvestering. Løsningen har programarkiv, 500 timer med opptak, støtte for bildestandarden 4K UHD og integrerte apper som NRK og NRK Super. Globalt søk lar kundene finne frem til ønsket innhold på kryss og tvers av tv-kanaler, strømmetjenester, arkiver og tusenvis av film- og serietitler. Når innhold blir spilt av listes flere episoder og sesonger dersom det er tilgjengelig.

Kundenes opptak lagres trygt i skyen, og kan også lastes ned på små skjermer via den nye Altibox-appen. Det betyr at kundene kan ta med seg opptakene sine og filmene de har kjøpt hvor de vil i verden. Dette er klart for mesteparten av innholdet ved lansering, og det jobbes løpende med nye innholdsavtaler og lokal lovgivning for å sikre at Altibox-kundene får funksjonaliteten de etterspør.
- Nye Altibox TV gjør tv-underholdning tilgjengelig i én og samme tjeneste, og blåser dermed nytt liv i «vanlig» lineær-tv ved at innholdet blir tilgjengelig når som helst og hvor som helst. Vi tror at dette vil bidra til å endre nordmenns skjermvaner og kanskje også endre deres oppfatning av begrepet «å se tv». Med dette får også kundene en seeropplevelse som samsvarer med deres skyhøye forventninger til Altibox som leverandør av underholdnings- og bredbåndstjenester, sier Skjelbred.

Med nye Altibox TV kommer også en helt ny og diskret lydløs tv-boks produsert av Huawei. Medfølgende premium fjernkontroll er enkel i bruk, har få knapper og trenger ikke fri sikt til tv-boksen.

Raskt og enkelt å bytte ut kanaler
Tv-kundene til Altibox kan i stor grad sette sammen sitt eget underholdningstilbud blant sportskanaler, internasjonale nyhetskanaler, barnekanaler, filmkanaler og strømmetjenester. Ved hjelp av et enkelt poengsystem kan tv-kundene bytte ut kanaler med andre kanaler etter eget ønske. På sin egen kundeside kan kundene bytte kanaler med noen få klikk, og får rask tilgang til de fleste kanalene på både små og store skjermer. De får også mulighet til å kjøpe ekstrapoeng, og kan dermed få tilgang til enda mer innhold.

Kunder som ikke ønsker å endre tv-tilbudet sitt trenger ikke å foreta seg noe. De mister ikke tilgang til innhold de allerede har, og fortsetter uansett å ha tilgang til hele Eliteserien, Obosligaen, kvalitetsfilmer og en rekke kjente tv-kanaler.

HBO en del av underholdningsuniverset
I løpet av sommeren fikk de første kundene tilgang til nye Altibox TV, som blir tilgjengelig for stadig flere husstander. Kunder som har tatt i bruk denne løsningen kan enten bruke kanalpoeng på strømmetjenesten HBO Nordic, eller kjøpe et integrert HBO Nordic-abonnement.
- Det betyr at våre kunder nå får et enda større underholdningstilbud som de nå bedre kan skreddersy sine egne interesser, deriblant siste sesong av Game of Thrones. Kundene kan boltre seg i et skattkammer av innhold, sier Skjelbred.

Les mer om nye Altibox TV
Les mer om valgfrihet
 

Følg oss:Følg oss på Instagram Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på LinkedIn 

Personvern Copyright © Lyse AS