Bilde av jublende kundeveiledere.
Ikke rart jubelen står i taket når Altibox sine kundeveilederne får pris for beste kundeservice innen bredbånd.

Altibox best på kundeservice

Norske bredbåndskunder har talt. Nok en gang kårer de kundeservicen fra Altibox til landets beste.

Det ble kunngjort onsdag kveld under Teknas årlige kundeservicedager i Oslo, der representanter fra Altibox kunne hente hjem prisen for beste kundeservice innen kategorien bredbånd.

Setter kunden først
Hver eneste dag, døgnet rundt, året rundt, kan Altibox sine snart 500.000 fiberkunder få hjelp av kundeveiledere i sosiale medier, chat, e-post og på telefon hvis og når de trenger det. Den aktive tilstedeværelsen krever ekstra mye kompetanse og serviceinnstilling av den enkelte veileder, og forutsetter at samtlige 1500 medarbeidere i det nasjonale Altibox-partnerskapet alltid setter kunden først. 
- Kundene skal sitte igjen med en god følelse etter at de har vært i kontakt med kundeveilederne hos Altibox. Derfor er vi ekstra stolte når denne opplevelsen resulterer i en nasjonal pris, sier kommersiell direktør Stian Røisland i Altibox.
– Altibox har alltid vært et av de mest solide selskapene på kundeservice innen bredbånd. De vinner fordi de klarer å løse sakene. Når du har et problem og det haster er sjansen større for å få hjelp hos Altibox enn hos konkurrentene. Med mange lokale kundesentre er det også imponerende at de evner å ha et felles fokus på produktet og levere best i klassen, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS.

Norges største måling 
TNS Kantars årlige kundesentermåling er Norges største i sitt slag, og gjennomføres for syvende år på rad. 20.000 personer som har vært i kontakt med et kundesenter har gitt sine svar på hvor god behandling de har fått. Undersøkelsen baserer seg på Kantar TNS sitt panel og gjennomføres i samarbeid med Scandinavian Technology Institute (STI) og Tekna. 
- Vi har en internkultur der den enkelte medarbeider setter kunden foran alt, og ønsker at avstandene mellom våre kundeveiledere og de ulike avdelingene i Altibox skal være så korte som mulig. Det gjør oss i stand til å både lytte, lære, respondere og agere på en rask og god måte. I en konkurranseutsatt bransje er denne servicen helt avgjørende for at kundene skal være tilfredse, sier Røisland.

Tekna, Kantar TNS og STI deler årlig ut priser innen kategoriene bank, bredbånd, forsikring, reise, energi, bredbånd og tv-distributør. Kundeservicen fra Altibox gikk til topps også i 2017 (bredbånd og tv), 2015 (bredbånd), 2014 (bredbånd) og 2013 (bredbånd).

Følg oss:Følg oss på Instagram Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på LinkedIn 

Personvern Copyright © Lyse AS